Stockholm

Stockholms dagen vart lyckad! mycket skratt och shopping, det gillas. Jag fick dock bara med mig tre plagg hem, men det var det jag hittade idag som känndes bra, hade velat haft ett par skor med kil klack men dom fanns bara i en stolek för liten så det var en besvikelse.
Vi höll igång ända från att det öppnade till det stängde, sprang fram och tillbaka i affärerna, ryckte och slet i rea plaggen,
provade och provade och där mellan så tog vi lunch i Kungshallen, Jullan och Frida käkade pizza och jag, Emma och Alexandra åt någon macka med kyckling bitar och avocado sås i, sjukt gott! Sen återgick vi till att slita, prova, skratta osv...ni hajar vitsen.
Vägen dit gick bra med vägen hem blev destu svårare, Vi gick till tåg stationen och ställde oss vid spår 3 för att vänta på vårat tåg men vi fick en kännsla av att något var fel så vi gick och tittade på skärmen och där stod det spår 18 Uppsala, Gävle. Det kunde ju inte vara möjligt tänkte vi ? för hur ofta går den från spår 18 liksom, den går ju alltid från 3an ! åtminstonde alla gånger vi vart där. Tiden tickade på och tågets avgångstid kom allt närmare, och just som vi stod där och grunnade så kom en tjej och tittade på skärmen, sen sa hon bara 18 och sprang där ifrån, vi hakade på henne. Och just när vi var framme vid 18 så åkte tåget.
Vi hade tur för då kom en kille fram till oss som tydligen också hade missat tåget och sa att det skulle gå ett till på 3an om 15 minuter så vi gick tillbaka. När vi kom fram så fick vi höra av en annan att tåget för försenat till 11 över, så vi gick upp till Waynes och tog en latte.
Nu är jag hemma trött och glad efter en perfekt dag !

Photos from today







Det var allt ifrån mig, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0