Gotlands resan

Kunde inte uppdatera er i helgen pga att jag har varit på klassresa på Gotland tillsammans med underbara 9B!
Vi lämnade Almunge i fredags morse kl halv sju för att bege oss till Märsta där vi skulle ta tåget till Nynäshamn, efter ett par tågbyten var vi iallafall där och kunde hoppa ombord på båten för en 3timmars resa ungefär.
När vi väl var framme vart det lite shopping i VIsby och sen käk på campingen, på kvällen cyklade vi in till Visby igen och gjorde allt och ingenting.

Dagen där på så var det fritt fram tills klockan ett så jag,Emma,Jullan,Frida och Alexandra cyklade in i visby och gick lite i affärer, Vi hade bestämmt oss för att vi skulle luncha på ett ställe innan vi skulle möta upp dom andra för att gå på museeum men såklart vart vi ju en kvart sena och fick lite arga blickar när vi kom farande med andan i halsen, vi hade ju faktikst skyndat oss!
På kvällen käkade vi på resturang och hade frågesport, efter det hade vi planer på att dra in till Visby igen men vi orkade inte så träffade några killar på campingen som också var på klassresa och dom va vi med ända tills vi vart utslängde av deras lärare.  Jag, Frida och Emma inte riktigt kände oss på topp, hade fått skit ont i halsen och kände mig hängig så vi stannde i stugen och robin och Erik kom över en stund och spelade kort med oss.

På Söndagen cylkade vi minst två mil för att ta os till Boda Borg som var skit kul! lätt värt hela cykels resan säger jag bara! mitt team bestod av jag,Alex,Fredrik,Martin och Gustav I.
Efter det cyklade vi ner till hamnen och tog båten hem i princip.

Ska lägga in bilderna på datorn snart och då kommer dom komma upp lite en efter en här så håll utkik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0