back in the days

För några dagar kom pappa hem med en tidning som hette Gods & Gårdar som han hade fått på jobbet, jag satt som vanligt vid datorn vid köks ö:n och så slängde han plötsligt fram tidningen framför mina ögon och frågade om jag kände igen bilden som var på framsidan.
Och visst gjorde jag det! det var nämerligen så att det var stället min morfar bjöd släkten till 1 en vecka då han fyllde 70. Har så starka minnen där ifrån, det var min första utlandsresa! Jag och mina kusiner sprang runt i det stora slottet och letade efter skatter och hemliga gångar, precis som på Greve holm ;) .. och vi hittade faktikskt ett "mystiskt" rum där men just som när vi skulle gå in så kom pappa och sa att det var mat, sen så när vi skulle gå tillbaka hade dom låst rummet och gömt nycklen. Föräldrarna tyckte inte att vi skulle springa i de rum som inte användes, typiskt att dom skulle förstöra vårat lilla äventyr!

Här är afl bilder på det, otroligt fint! .. Huset ligger i Frankrike men det var tydligen någon svensk familj som hade köpt det och därför fick den vara med i en svensk tidning, kul!




Kommentarer
Postat av: Jakob

det var tider det!:)

2009-10-11 @ 05:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0